Eind 2018 wilde het team evenementen graag de organisatoren van evenementen op de hoogte brengen van het nieuwe evenementenbeleid en de nieuwe brandveiligheidseisen. Daarnaast wilden ze hen ook een platform bieden om kennis te maken met elkaar, de hulpdiensten en de betrokken ambtenaren.
Om dit te bereiken ontstond het idee om een netwerkbijeenkomst te organiseren. Op 15 januari 2019 vond dan ook de eerste netwerkbijeenkomst evenementen plaats in het gemeentehuis van Venray. Wethouder Loonen nam de rol van avondvoorzitter op zich en praatte de avond aan elkaar.
Onderwerpen op de agenda waren:
- Gewijzigd evenementenbeleid;
- Preventie gehoorschade;
- Brandveilig gebruik en basis hulpverlening;
Zo’n 30 organisatoren van evenementen waren deze avond aanwezig. Daarnaast waren politie, brandweer en GHOR (Geneeskundige hulporganisatie in de regio) vertegenwoordigd alsook een aantal betrokken ambtenaren.
Na afloop van het “officiële” gedeelte was er gelegenheid om, onder het genot van een hapje en een drankje, elkaar beter te leren kennen en met de diverse partijen in gesprek te gaan.
Documenten om te downloaden:
- Presentatie evenementenbeleid netwerkbijeenkomst
- Presentatie gehoorschadepreventie bij evenementen
- Training Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen
Klik op de foto´s voor een impressie van deze dag
https://beleidvenray.nl/evenementenbeleid/evenementen-bijeenkomst-2019#sigProId11dbb181c5